Back in Ho - Reisverslag uit Ho, Ghana van Kristel Acker - WaarBenJij.nu Back in Ho - Reisverslag uit Ho, Ghana van Kristel Acker - WaarBenJij.nu

Back in Ho

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

28 Maart 2010 | Ghana, Ho

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer, maar nu niet alleen:) Zo gek om hier met pim te zitten. Hij geeft wel licht, zo wit is hij haha!

Maargoed.. om eventjes verder te gaan waar ik gebleven was met schrijven, zal ik eerste even wat vertellen over de opening van de school. 14 maart is de nieuwe Airfield school geopend en het is echt super mooi geworden. De openingsceremonie begon om 9 uur 's ochtends en was rond 11 uur afgelopen. De pastoor hield een woordje, de directeur ook en daarna Benny(de Amerikaanse man die de school heeft gebouwd en ontworpen). De school had ook voor Benny en Shifra een cadeautje; namelijk een typische Ghanese outfit. Echt super leuk, stond ze erg goed!(zie foto's, de link staat bij het vorige berichtje uit Ghana). Ook hebben de kinderen een dansuitvoering gedaan, met echte Afrikaanse outfits, muziek en danspasjes.
Daarna zijn we in de stad wezen lunchen en in de middag was er een voetbalwedstrijd tussen de vrijwilligers+projects abroad staff en een groepje lokale bevolking. Ik moest eerlijk zeggen dat ik daar niet zoveel van heb meegekregen, omdat ik veel met het thuisfront aan het bellen was ivm mijn terugvlucht. Wel weet ik dat we verloren hebben(too bad!) en dat Ivo en Rob gewond waren haha! Oeps.
De maandag ben ik bezig geweest met verzekering bellen, thuisfront bellen, hier alles inpakken en regelen.. Switchen tussen Engels en Nederlands, word je echt moe van trouwens. En daarna zo snel mogelijk naar Accra om daar mijn ticket te veranderen en het vliegtuig te halen. Rob was met mij meegeweest naar Accra zodat ik niet in mijn uppie alles kon uitzoeken, was echt super aardig van hem. Daarna rustige vlucht gehad, alleen geen oog dicht gedaan. Slapen in een vliegtuig is niet echt mijn ding.
De dag erna kwam ik heel vroeg in de ochtend aan op schiphol en daar stonden pim en suus me op te wachten. Was fijn om weer even vertrouwd in Nederland te zijn met de mensen om je heen die je zo hebt gemist. En vooral toen, omdat oma is overleden. Was fijn om allemaal samen te zijn.

Nu weer terug in Ghana, is wel heel gek. Ook omdat Pim er nu bij is, is zo anders. Iemand om alles tegen te vertellen, dat is echt fijn. En leuk om Pim alles te laten zien waar ik over heb verteld via mail/telefoon of skype. Morgen gaan we alsnog de boeken kopen voor Airfield. Ook heb ik vanuit Nederland een heleboel spullen meegenomen. Dat was dan het positieve dat ik terug ben gekomen naar Nederland. Nu heb ik mooi allemaal spullen kunnen kopen voor het schooltje, spullen die ik hier niet kan kopen. Ook heeft Danielle(van Den Tol) me een heleboel kleding, schoenen en spelletjes meegegeven voor de kindjes hier. Echt super lief en ik weet zeker dat ze er blij mee zullen zijn.
Dinsdag zullen Pim en ik richting de watervallen gaan, om deze te gaan bekijken. Woensdagavond keren we dan weer terug en donderdag verlaten we Ho. Tegelijk met Charlotte en Emma. Het eerste deel van onze reis zullen we met hen maken richting Koforidua. Daar heb je een grote kralenmarkt en in de buurt heb je de mogelijkheid om naar een cacoaplantage te gaan. Lijkt me erg boeiend om te zien hoe ze dat verbouwen en verzorgen. We proberen jullie op de hoogte te houden van onze avonturen hier in Ghana, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de stroom/internetvoorziening in de verschillende steden/dorpen die we aandoen.

Tot snel en veel liefs Kristel en Pim


  • 28 Maart 2010 - 16:43

    Mama:

    Hoi samen

    Inderdaad gek toen ik jullie net samen zag op skype.
    Ik hoop dat jullie samen genieten van een mooie tocht. Eerst nog de kindjes verwennen met al je spullen die je mee hebt genomen en Pim alles laten zien waar je gewerkt hebt.
    Veel plezier en hoor jullie nog wel.

    Liefs mama

  • 28 Maart 2010 - 17:21

    Suus:

    Leuk om weer je verhalen te lezen.
    Nu lekker alles afronden op je vrijwilligersproject! Spullen kopen, afscheid nemen etc. Een leerzame periode afsluiten.

    Veel plezier met lichtgevende Pim, geniet ervan!

    x Suus

  • 28 Maart 2010 - 18:06

    Marianne:

    Hoi alle 2.
    Ja dit is even anders hè Kristel? Eerst alleen en nu met z'n tweetjes. Maar nog even afmaken waar je mee bezig was en de kindjes nog verwennen ,dan lekker vakantie vieren met de lichtgevende Pim. Je zult hem in ieder geval niet kwijtraken. Ik hoop dat je een leuk afscheid zult hebben en daarna een geweldige vakantie met Pim.
    Dikke knuffel voor jullie van Marianne

  • 28 Maart 2010 - 18:06

    Marianne:

    Hoi alle 2.
    Ja dit is even anders hè Kristel? Eerst alleen en nu met z'n tweetjes. Maar nog even afmaken waar je mee bezig was en de kindjes nog verwennen ,dan lekker vakantie vieren met de lichtgevende Pim. Je zult hem in ieder geval niet kwijtraken. Ik hoop dat je een leuk afscheid zult hebben en daarna een geweldige vakantie met Pim.
    Dikke knuffel voor jullie van Marianne

  • 28 Maart 2010 - 18:19

    Wil En Maria:

    Hoi Kristel en Pim

    Leuk om je verhaaltjes weer te lezen.
    De school is erg mooi geworden, je mag er trots op zijn dat je daar een klein stukje aan bij hebt kunnen dragen. We wensen jullie veel plezier met je rond reis en geniet ervan.

    Groetjes Wil en Maria

  • 28 Maart 2010 - 20:38

    Sanne:

    Hey Kris!
    Het was ook fijn om jou even gezien te hebben! Ik neem aan dat de terugreis allemaal goed verlopen is enzo?:) Geniet van de reis die je nu gaat maken en ik ben heel benieuwd naar de volgende verhalen!:)

    xx

  • 28 Maart 2010 - 20:52

    Janny:

    Hoi Kristel en Pim,

    Wij wensen jullie hele fijne weken toe. Leuk om nu alles aan Pim te kunnen laten zien. Succes met het afronden van je project.

    Liefs en groetjes van ons,

    Janny

  • 29 Maart 2010 - 08:43

    Mirjam:

    Hallo allebei,
    Mooi dat je uit Nederland nog spullen mee hebt kunnen nemen en fijn dat jullie nu alles samen kunnen zien en beleven.
    Ik wens jullie een hele fijne tijd toe!
    groetjes

  • 29 Maart 2010 - 09:36

    Lieke:

    Goed om te lezen dat je weer in Ghana bent terug gekomen. Ook leuk dat je zoveel spullen mee kon nemen. Ik hoop dat je nog een hele fijn tijd zal hebben! Groetjes Lieke (Projects Abroad Nederland)

  • 29 Maart 2010 - 10:12

    Dorianne:

    Hoi!

    Het was echt leuk om je gister even te spreken op msn! Hoop dat het boeken kopen gelukt is;) Hoe heb je dat trouwens geregeld nu Eric zijn auto in de prak heeft gereden?
    Geniet van je laatste dagen in Ho;) 48 is echt geweldig en ze zullen je altijd dankbaar zijn voor alles wat je voor hen doet en al hebt gedaan!
    Heel veel plezier met reizen! (wordt nu al jaloers als ik uit het raam kijk en dat grijze weer hier zie en denk aan de mooie stranden van Ghana(H)) Hoop dat jullie olifanten gaan zien en over een paar weken gaan we de foto's bekijken;)

    x Do

  • 29 Maart 2010 - 16:51

    Frans:

    hey jongeluitjes alles goed daar ik ben natuurlijk weer op mijn werk na de fijne rondreis door Portugal met tine. Ik ben blij te horen dat je je lichtpuntje nu bij je hebt dus geniet er allebei van ondanks dat het voor mij toch wel heeeeeeeeeeeeeel stil is nu thuis eerst jij weg kristel nu ook nog eens pim (geen sms jes meer savonds geen pesterijtjes meer van pim) Maar ja nogmaals maak er een reis van die juliie niet gauw vergeten het is jullie ding. Ik zal wel met veel genoegen weer kijken naar jullie ervaringen en daar weer op reageren. Heel veel plezier na de ellende van t overlijden van oma. Ben wel blij je nog gezien te hebben maar konden helaas niet aanwezig zijn op de uitvaartdag. Heel veel groeten van mij en ga weer vlug aan mijn werk doeiiiiii xxxxxxxxxxxxx

  • 30 Maart 2010 - 07:19

    Tine:

    Hoi Kristel,

    Leuk weer een berichtje van je. Wat zul je trots zijn dat de school nu klaar is en jij daar een stukje aan mee hebt kunnen werken. Nu kun je eindelijk je sponsor geld goed besteden en ik weet zeker dat je het zo besteed dat de school er lang plezier van heeft.
    Het is heel leuk dat Pim nu bij je is en hij kan zien waar jij de twee maanden in Ghana aan hebt gewerkt. Genieten jullie samen van deze bijzondere tijd. Het is wel fijn voor je dat als het donker is een lantaarntje bij je hebt.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en pas goed om mijn Pimmetje.

    Heel veel liefs van Tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Ho

Ghana

Recente Reisverslagen:

22 April 2010

Thuis ondanks vulkaanas

08 April 2010

Genieten

05 April 2010

Hobbeldebobbel....

31 Maart 2010

Update nog steeds vanuit Ho

28 Maart 2010

Back in Ho
Kristel

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 37441

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Stage Schotland

09 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Oeganda

18 Januari 2010 - 19 April 2010

Ghana

Landen bezocht: