Genieten - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Kristel Acker - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Kristel Acker - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

08 April 2010 | Ghana, Cape Coast

Hoi hoi!

Afgelopen dinsdag zijn we met ANTRAK AIR van Tamale naar Accra gevlogen. Met een propellervliegtuigje! Daar had ik nog nooit in gezeten dus ik vond het best spannend. Gelukkig zitten we hier nu, dus dat wil zeggen dat alles goed is gegaan. We moesten ons ticket op het vliegveld betalen, alleen hadden ze er niet verteld dat het in cash moest. Zoveel losse cedis hadden wij natuurlijk niet bij ons. Stress!! Maar we hadden een Nederlandse jongen ontmoet die goede vrienden was met een Ghanese man. Die vloog blijkbaar vaak met deze maatschappij van Accra naar Tamele of andersom. Dus hij regelde het wel even. Letterlijk! Na 5 minuten had hij het al voor elkaar. We mochten vliegen zonder te betalen, daarna in Accra pinnen en die man zou als hij in Tamale terug kwam het geld geven op het vliegveld. Ongelooflijk, we zijn in Ghana! Dus wij toch mee richting Accra. Onderweg kregen we een sandwich, sap en een flesje water. Echt super geinig, op een vlucht van een klein uurtje. Onderweg nog wat mooie foto's proberen te maken, maar het was helaas niet zo helder. Het volta meer heb ik dan ook niet super op de foto gekregen, maar wel mooie plaatjes van Accra centrum. Ook de hutjes die in Tamale staan heb ik op de foto!

In Accra aangekomen zijn we naar het hoofdkantoor van Projects Abroad gegaan. Daar hebben we een van de twee backpacks die we bij ons hadden, achtergelaten. Die halen we weer op als we van onze reis terugkomen, net voordat we gaan vliegen. We hadden namelijk teveel spullen bij ons(vooral ik), omdat ik nog veel spullen hier had liggen die eigenlijk al mee naar huis had kunnen nemen paar weken geleden. Dus dat we in Accra kwamen, kwam eigenlijk wel goed uit. Daarna hebben we een tro genomen naar Cape Coast. De relaxte tro ooit! Dit is geen grap, maar serieus! Pim en ik zaten naast de bestuurder in een airco tro! Een fatsoenlijke weg, maar dat wist ik gelukkig al. Dus binnen twee uurtjes waren we er. We zijn uitgestapt in een plaatsje voor Cape Coast, Biriwa. Daar staat een hotel aan het strand, van een Duits stel. Helaas hoorde we gisteren dat de man 7 weken geleden heel plotseling is overleden. De vrouw(ik schat haar in de 70) staat er nu dus alleen voor. Haar dochter woont hier ook en gaat het hotel overnemen. Alleen dat is echt een tang(beetje Devil wears prada figuur, voor de mensen die weten wat ik daarmee bedoel;) )

Het hotel ligt op een mooie plek en is ook echt Duits ingericht. Echt heel erg leuk. Het restaurant kijkt uit over de zee met de vele vissersbootjes en golven die kapot kletteren tegen de rotsen. Dus wij genieten hier zeker weten.

Gisteren zijn we naar Cape Coast Castle geweest. Voor mij de tweede keer, maar nog steeds erg indrukwekkend. Daar hebben we ook nog voor fotomodel moeten spelen, aangezien er een hele school klas was die allemaal, een voor een, met ons op de foto wilde. Na een tijdje hadden we er wel genoeg van, om ons te gedragen als Doutzen Kroes II en Brad Pitt II, dus zijn we ermee gestopt. Haha wat een vergelijking ahum!!

We hebben lekker aan het strand een pizzaatje gegeten en daarna weer terug gegaan naar ons hotel. Daar heb ik een wasje gedraaid(wat eigenlijk verboden is, maar de wasservice daar is echt belachelijk duur en vreemd). Dus heb ik het zelf gedaan en hadden we lekker knus een waslijn midden door de kamer gehangen. Vanochtend was alles droog, dus niemand die het heeft gemerkt:D

Nu zitten we hier in een internetcafe, niet de snelste ooit, maargoed. Alleen op foto's zullen jullie nog even moeten wachten. Ik denk niet dat dat hier gaat lukken.

Morgen gaan we naar Kakum park, Canopy Walk en ook gaan we een andere wandeling maken door dit park. De Canopy Walk heb ik al gedaan, maar die andere nog niet. Hoop dat we tijdens de Canopy walk nog wat apen of andere mooie dieren zullen zien!

Tot de volgende keer, misschien wel pas vanuit Uden!

Groetjes Kris en Pim

  • 08 April 2010 - 12:52

    Suus:

    En wat een leuke belevenissen weer!
    Doutzen Kroes II en Brad II, nou nou zeg...Doe mij dan ook maar een foto ;)
    Hier is verder ook alles goed, beetje vies weer, maar hopelijk komt snel het zonnetje weer terug.

    Groetjes en wandelse!
    x Suus

  • 08 April 2010 - 13:32

    Tine:

    Hoi samen,

    Weer een leuk verhaal en jullie maken wel leuke dingen mee. Ik ben benieuwd naar de foto's en staan straks de modellen bureau's op de stoep om jullie op de cover te krijgen. Ga genieten van de mooie wandelingen maar kijk uit met de apen. Eet niets in de buurt van een aap want je bent het kwijt. Gisteren was het aardig weer en kon het kapje weer open. Nu is het regenachtig en tegenover gisteren koud. Zijn wel lekker in de tuin bezig en kan de zomer komen.
    Fijne dagen aan het strand e.d. en maak er nog een super tijd van.

    Liefs en kus van Tine

  • 08 April 2010 - 14:10

    Sanne:

    Zeg, niet te grote sterallures krijgen he!;)
    Maar klinkt onwijs goed! Geniet er nog even van!

    xx

  • 08 April 2010 - 17:40

    Frans:

    Hallo vakantiegangers tevens ontdekkingsreizigers. Wat hebben jullie weer vanalles beleefd zeg super maar gelukkig wist mama niet alles met dat vliegen anders had ze geen oog dicht gedaan denk ik haha (ik ook niet). Maar je ziet wel weer alles komt weer goed top hoor (waar maak ik me eigenlijk altyd druk om he pim??) Ik zit nu op mijn werk en er is net een film gemaaktjajaja ook van mij haha camera moest wat verder terug anders paste ik er niet op hahaha maar serieus wel gefilmd hoor van onze afdeling. Maar verder wens ik jullie nog een hele fijne tyd toe samen en de dagen vliegen nu wel steeds sneller dus geniet er van en doe de groeten aan James als je hem ziet Doeeeeeeeeeiiiiiiiiiii xxxxxxxxxxxxxxxxxx mij

  • 08 April 2010 - 17:56

    Marianne:

    Hay luitjes.
    Nou nou wat een leuk iets. Propellervliegtuigje. Enig. Maar was het niet erg krakkemikkig? kan het schelen, het is allemaal goed gegaan. En nu maar weer verder leuke en mooie dingen zien en beleven. O ja ik vind het geweldig dat ik omga met Doutzen Kroes 2 en Brad Pitt 2 , het zijn niet de minste mensen op deze aarde. Niet naast jullie schoenen/ slippers gaan lopen hoor!! Voor Pim alvast Van Harte gefeliciteerd smak smak. Als dan het smsje niet aankomt heb ik dit alvast gedaan. Ook voor Kristel natuurlijk. Lieve schatjes ga nog lekker genieten. Dikke kus van Marianne.
    P.s Vorige week heb ik 7 euro verloren met kaarten, maar.........gisterenavond heeft GELUKKIG papa 4 euro verloren. Ha ha

  • 08 April 2010 - 19:24

    Do:

    Hey Kristel en Pim!

    Gelukkig dat de reis nu een stuk beter verloopt;) Als ik je verhalen lees is het echt typisch Ghana (en dat mis ik best wel een beetje..).
    Slapen jullie in het hotel waar Vanessa ook heeft geslapen?
    Geniet van de laatste dagen!

    Dorianne

  • 11 April 2010 - 18:05

    Hermien:

    Leuk dat het allemaal zo goed met jullie gaat,maar Pim dit wordt denk ik de eerste verjaardag dat je niet thuis bent? Ik hoop dat je er toch een gezellige dag van maak,en geniet nog samen van de fijne vakantie vast gefeliciteerd veel groetjes en liefs Bert Hermien

  • 12 April 2010 - 20:14

    Wim En Beppie:

    Kristel en Pim,

    Ik lees wel dat jullie heel erg genieten van al het moois, land, natuur, cultuur. Vooral vandaag 12 april een hele fijne dag samen en Pim, van Harte proficiat.

    Veel groetjes van ons en tot in Grave

  • 12 April 2010 - 21:11

    Mirjam:

    Leuk om de verhalen van jullie samen nu te lezen. Pim op de valreep nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zit in Spanje en ben op uitwisseling met een 3e klas.
    Geniet van de laatste week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ghana

Recente Reisverslagen:

22 April 2010

Thuis ondanks vulkaanas

08 April 2010

Genieten

05 April 2010

Hobbeldebobbel....

31 Maart 2010

Update nog steeds vanuit Ho

28 Maart 2010

Back in Ho
Kristel

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 37465

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Stage Schotland

09 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Oeganda

18 Januari 2010 - 19 April 2010

Ghana

Landen bezocht: