De voorbereidingen zijn in volle gang! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Kristel Acker - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn in volle gang! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Kristel Acker - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn in volle gang!

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

11 November 2009 | Nederland, Uden

Hallo allemaal!

Zoals de meeste van jullie weten zal ik 18 januari 2010 vertrekken naar Ghana. Ik zal daar drie maanden verblijven in een gastgezin en les geven op een schooltje. Ik heb ervoor gekozen om met kinderen te werken rond de leeftijd van 6 tot 10 jaar. In welke plaats ik zal verblijven en in welk gastgezin ik kom is vooralsnog onbekend, dit zal ik ongeveer een maand van te voren te horen krijgen.

Met de organisatie, Projects Abroad, is nu alles geregeld en mijn vliegticket is gekocht. Ook Pim heeft een vliegticket gekocht! Ik zal namelijk de laatste twee weken van mijn verblijf met hem het land doorreizen en zo heeft ook hij de kans om het een en ander te proeven van de Ghanese natuur en cultuur.

Het enige wat nu nog rest zijn de voorbereidingen. De backpack staat al te wachten, mijn 'sexy' afritsbroek ligt ook al in de kast en de eerste spuiten zijn in mijn arm gestoken.
Ook ben ik bezig om mezelf weer een beetje vertrouwd te maken met de Engelse taal en ik heb al een aantal boekjes klaar liggen met tips om de kinderen daar wat leuke lessen te bezorgen.

Jullie zullen net voor mijn reis weer wat horen en natuurlijk zal ik mijn best doen om jullie in Ghana ook up to date te houden.

Tot snel! Liefs Kristel

  • 11 November 2009 - 13:18

    Pim:

    Hey schatje,
    ik ben benieuwd hoe het je allemaal zal bevallen.
    Ik kijk er nu al naar uit om je op te zoeken de laatste twee weken! Tot morgen...

    Kusjes

  • 12 November 2009 - 07:19

    Tine:

    Gezellig deze site en zo kunnen we je straks goed volgen. Ik ben trots op je dat je dit allemaal gaat ondernemen. Natuurlijk zullen we je missen maar drie maanden zijn zo voorbij. Succes met je verdere voorbereidingen en tot vanavond
    Lieve groetjes van Tine

  • 16 November 2009 - 08:05

    Anne:

    Heej meid,

    Ja nog maar twee maanden en dan is het al zover, spannend.... en voor mij nog iets meer dan een maand en dan ben ik weer terug ;) Leuk dat je al een site hebt, ik zal proberen hem net zo trouw te lezen als jij ook bij mij doet :p

    Liefs Anne

  • 18 November 2009 - 21:51

    Je Schoonbroertje:

    Ha Kristel,

    Erg leuk om het eerste verslag te lezen. Ik hoop en verwacht dat je het daar super naar je zin gaat krijgen. Vergeet ons vooral niet op de hoogte te houden en mocht je nog spullen nodig hebben, dan horen we het wel...

    Tot snel!

    Kus Sander

  • 26 November 2009 - 09:46

    Frans:

    Hey Kristel ik zal ook even reageren het schiet al wel een betje op he nu alle spuiten er op of in zitten haha ook pim heeft ze al gehad dus alles zit in kannnen en kruiken. Maar we gaan eerst nog gezellig kerst vieren en nog lekker op wintersport samen. daarne komt je project in zicht en ga ik me pas zorgen maken voor een lang afscheid van je want voor mij is dat veeeeeel te lang maar t is jou gevoel wat je moet doen. Ik kijk dan al weer uit naar als je terug komt want dat gezellige geklets van je zal ik zeker missen. Groeten Fransje

  • 27 November 2009 - 21:19

    Mama:

    Hoi mop,

    Nu alle spuiten zijn gezet en de klamboe en de
    andere apotheekspullen zijn gehaald begint het nu echt af te tellen. Jammer dat je in de Haag bij de ambassade voor de gesloten deur stond ivm een feestdag in Ghana, nu mag je er nog een keer naar toe, kan je meteen Pim een bezoekje brengen op zijn werk in het NH hotel.
    Ik vindt het wel spannend, zo alleen een verre reis, maar ik ga ervan uit dat je het daar heel leuk zult hebben met de kindjes.
    Ik hoop dat je ons goed op de hoogte houd van alles wat je daar meemaakt.

    liefs en knuffel mama

  • 05 December 2009 - 12:05

    Frans:

    hey fijn dat je weet waar je komt te wonen en met wie geeft toch een rustiger gevoel.Je was wel heel erg enthousiast van de week ben ik blij van geworden als jij t fijn vindt vind ik dat ook natuurlijk ook voor pim.

  • 09 December 2009 - 09:06

    Suus:

    Nog maar 40 dagen! Wat spannend zeg! Het aftellen is echt begonnen..

    Ik ga je wel ontzettend missen, maar ben ook trots op je dat je deze kans en grote stap neemt/zet!

    Stiekem zou ik wel meewillen in je backpack, dan trek ik ook een sexy afritsbroek aan :)

    Tot snel

    kus!

  • 16 December 2009 - 20:03

    Marianne:

    Hoi Kristel
    Gossie meid, wat leuk je site. Wordt zowaar jaloers op je. Wil wel mee hoor. Wat spannend , maar het lijkt mij fantastisch. En jou kennende loop je niet in 7 sloten tegelijk. Ik wens je in ieder geval een hele fijne tijd en veel plezier. Ga er lekker van genieten. Nu kan het nog. Maar......goed uitkijken hè? Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel van Marianne

  • 21 December 2009 - 14:19

    Gerrit-Jan:

    Hi Kristel,

    wat leuk om te lezen dat je naar Ghana gaat..! Ik zat op Internet te zoeken naar mensen die binnenkort naar Ghana gaan en kwam dus bij jou terecht. Ik zelf vertrek rond de 18e van Februari en zal ook in Kumasi les gaan geven. De preciese plek weet ik nog niet. Misschien leuk om in contact te komen daar?

    Ik heb nog geen profiel hier maar zal deze zeker gaan aanmaken om verslag te gaan doen van de Ghana-trip. Je kunt me een e-mail sturen op gj.vandenberg@live.nl of even toevoegen op Facebook!

    Groetjes,

    GJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uden

Ghana

Recente Reisverslagen:

22 April 2010

Thuis ondanks vulkaanas

08 April 2010

Genieten

05 April 2010

Hobbeldebobbel....

31 Maart 2010

Update nog steeds vanuit Ho

28 Maart 2010

Back in Ho
Kristel

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 37432

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Stage Schotland

09 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Oeganda

18 Januari 2010 - 19 April 2010

Ghana

Landen bezocht: