Kleine update - Reisverslag uit Uden, Nederland van Kristel Acker - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Uden, Nederland van Kristel Acker - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

24 December 2009 | Nederland, Uden

Hallo allemaal!

Hier even een kleine update!
Ik heb inmiddels alle informatie gekregen over mijn verblijfplaats en mijn werkplek in Ghana. Ik zal verblijven in de Volta Regio en om precies te zijn het stadje Ho. Mijn gastouders heten voor de komende drie maanden Mr. and Mrs. Nunyuie en ik krijg er ook een klein broertje bij van 1 jaar oud(Schattig!).
Ik kom te werken op de Royal Praise Prep. School in Ho. Ik word in eerste instantie klassenassistente. Zodra de kinderen aan me gewend zijn mag ik zelfstandig lesjes gaan geven. En dat lijkt me natuurlijk het leukste, maar dat is eventjes afwachten.

Misschien hebben sommige van jullie me in het Udens Weekblad zien staan en dat artikel heeft gelukkig al heel wat te weeg gebracht. Bedankt voor alle donaties tot nu toe:

Fam. Tielemans
Fam. Kanters
Mevr. vd Akker
Suzanne en Sander
Fam. Bossers
Fam. Derks
Fam. Vogels
Eric Jongeneelen
Ome Gerard
Fam. Nievergeld
Fam. Giesbers

Mochten er nog mensen zijn die zich geroepen voelen om de kinderen in Ghana te helpen, dan kunnen jullie mij sponsoren via het volgende rekeningnummer: 94.69.20.419 ter name van KJJ van den Acker.
Namens mij en de Ghanese kinderen/school hartelijk dank!

Tot de volgende update!
Liefs, Kristel

  • 24 December 2009 - 17:40

    Marianne:

    Leuk verslagje meissie, ik zal alles met heel veel plezier lezen.
    Fijne dagen en een hele gezellige wintersport.
    Dikke knuffel van Marianne

  • 24 December 2009 - 21:57

    Ome Hein:

    Ik volg je op de voet !!!
    (wel een eind lopen)

    Prettige Kerst en een succesvol 2010 in Ghana

  • 26 December 2009 - 11:55

    Tine:

    hoi hoi,
    Wat een leuk berichtje weer en heel gezellig om te lezen. Ik hoop dat je veel sponsor geld binnen krijgt want het is echt nodig daar. Het is fijn dat je nu zelf kunt bepalen waar het geld naar toe gaat en je daar heel veel mensen mee blij kunt maken. Lieve Kristel we blijven je mooie reisverslagjes volgen.

    Lieve groetjes van Tine

  • 26 December 2009 - 23:16

    Pim:

    Hoi mopje!

    Natuurlijk zal ik je ook op de voet blijven volgen. Ben heel erg trots op je wat je allemaal gaat doen! Veel succes schatje....

    xxx Pim

  • 27 December 2009 - 08:38

    Sanne:

    heeii kristel,

    ik weet niet of je mijn blog gelezen hebt maar ik ben weer terug in nederland. mijn opa is overleden. ik vlieg 6 januari weer terug naar Ghana dus ik zie je wel nog. ik ga alleen iets eeder weer naar Nederland. op 6 februari in plaats van 15.

    hoop dat je geniet van de feestdagen hier in Nederland en tot snel.

  • 27 December 2009 - 16:01

    Dorianne:

    Hey Kristel!
    Je hebt laatst een berichtje bij mijn blog achtergelaten. We gaan elkaar zeker ontmoeten, je komt namelijk bij mijn achterburen te wonen! Ze zijn familie van mijn gastgezin en Believe (de vrouw) komt (soms met Kee, het zoontje) regelmatig bij ons tv kijken. Het zijn volgens mij lieve mensen, dus maak je niet druk;) Je gaat vast en zeker veel beleven!
    Dorianne
    Ps. Kleren was je met de hand, dus als ik je een tip mag geven, neem geen witte handdoeken mee, want die krijg je heel moeilijk schoon..

  • 01 Januari 2010 - 18:38

    Mama:

    Hoi mop,

    Leuk berichtje meid, maar eerst nog even genieten van de wintersport. Heel fijn dat je al een aantal sponsors hebt, zodat je daar spulletjes kunt kopen voor de kindertjes.
    Nog gezellig 2 weekjes thuis, zodat we nog leuke dingentjes kunnen doen, en dan gaan we jou uitzwaaien. Ik blijf je op de voet volgen.

    Liefs xx mama

  • 03 Januari 2010 - 00:43

    Hoi Mop,:

    XXXX

  • 11 Januari 2010 - 13:08

    Ad En Leny Bossers:

    Dag Kristel,
    vlak voor je vertrek willen wij je een goede reis en veel succes in Ghana wensen. Willen graag tzt op de hoogte worden gehouden van je
    belevenissen. Groetjes
    Ad en Leny Bossers

  • 12 Januari 2010 - 15:05

    Dorianne:

    Hey!
    Snap dat je het nogal spannend vind, vond ik ook! Maar alles komt goed;)
    Onze gastfamilie's zijn familie van elkaar en vrienden, dus denk wel dat ze uitgenodigd zijn!
    Heb niet zo heel veel tips, je moet het meeste gewoon ervaren. Het is wel zo dat hele korte broeken niet echt gewaardeerd worden, op de knie of net daarboven is prima, wil je iets korters dragen dan kan dat thuis (want Believe doet dat ook) of met een legging, tenminste dat zie ik wel eens. Als laatste: ballonnen, alle kinderen zijn er gek op en ze wegen niets, dus ze zijn makkelijk mee te nemen. Geniet van je laatste week in sneeuw en al je voorbereidingen! Tot snel,
    Dorianne

  • 13 Januari 2010 - 11:01

    Mechteld:

    Hoi Kristel,
    Zoals beloofd heb ik net je site opgezocht en gelezen. Ik weet dat je het spannend vind om te gaan, heel veel succes en plezier in Ghana.
    Ik blijjf je verhalen lezen, groetjes Mechteld

  • 16 Januari 2010 - 10:27

    Frans:

    Hallo Kristel
    Bij deze wens ik je en hele goede reis naar Ghana en heel veel plezier daar en succes en hoop dat alles uitkomt wat je gedacht hebt,maar dat zal zeker wel zo zijn. Ik ken je als een echte doorzetter op dat gebied dus de 3 maanden zullen sneller gaan als je denkt. Ik ben blij voor je als je daar bent maar voor mij zal dan het aftellen pas beginnen net zoals voor Pim. Ik zal je zeeeeeer missen nu al dus voor mij zijn het ook 3 lange maanden. Ik hoop je in april weer in mijn armen te mogen sluiten samen met Pim want jullie komen samen weer terug en dan zal ik er WEL zijn.
    Nogmaals Kristel we houden contact en een dikke kus van mij.
    Groeten Frans

  • 18 Januari 2010 - 11:00

    Frans:

    Hallo lieve Kristel
    Ik hoop als je dit leest dat alles goed gegaan is en dat je je lekker op je plaats voelt. Dan is het voor mij ook veel fijner om aan je te denken. Geniet er van en probeer een beetje te helpen daar la die kleine moppies. Verder zal ik goed op Pim passen die zal het ook niet gemakkelijk hebben maar die sleoen we er wel door heen dat weet je wel,maar nogmaals als jij het naar je zin hebt hebben wij het ook. Nou Kristel nogmaals groetjes en we houden contact dikke kus

  • 18 Januari 2010 - 17:02

    Mirjam Holtman:

    Hoi Kristel,
    Als het goed is, ben je al vertrokken. Ik hoop dat het afscheid nemen mee viel. Het is nooit leuk om mensen achter te laten. Hoop dat je snel je draai daar vindt. De temperatuur zal wel aangenamer zijn dan hier, of misschien te warm?
    Veel plezier en geniet van de mooie dingen die er op je pad komen.
    Hartelijke groet,
    Mirjam

  • 18 Januari 2010 - 22:56

    Sabrina:

    Hee Kris,

    wat super leuk om nu al je verslagjes te lezen. ik zal ze allemaal gaan lezen, dus wel blijven schrijven he?!
    ik vond het afgelopen woensdag erg gezellig! moeten we vaker doen als je weer terug bent..
    voor nu.. heel veel plezier! geniet ervan! en pas goed op jezelf!

    Liefs,
    Sabrina

  • 19 Januari 2010 - 07:14

    Suzanne:

    Dat was wel even slikken gisteren op het vliegveld.
    Maar fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en een goede vlucht hebt gehad.

    Wij zijn ontzettend benieuwd naar al je avonturen!
    Veel plezier daar!

    Liefs je zus

  • 19 Januari 2010 - 20:56

    Tante Irma:

    He hallo Kristel,lees net via t berichtje van Suus dat je goed bent aangekomen,FIJN! Ben benieuwd hoe je ontvangst was daar!Ja was even slikken voor pap en mam en Suus en niet te vergeten Pim en jou daar op schiphol denk ik , maar jullie slaan je er vast goed doorheen, blijf je volgen, Veel plezier en mooie ervaringen daar!ps Luukje gaat goed, lekker thuis verwent worden!Groetjes van ons uit Volkel, liefs tante Irma

  • 19 Januari 2010 - 20:56

    Tante Irma:

    He hallo Kristel,lees net via t berichtje van Suus dat je goed bent aangekomen,FIJN! Ben benieuwd hoe je ontvangst was daar!Ja was even slikken voor pap en mam en Suus en niet te vergeten Pim en jou daar op schiphol denk ik , maar jullie slaan je er vast goed doorheen, blijf je volgen, Veel plezier en mooie ervaringen daar!ps Luukje gaat goed, lekker thuis verwent worden!Groetjes van ons uit Volkel, liefs tante Irma

  • 19 Januari 2010 - 21:02

    Tante Irma:

    Tja nieuwe laptop krissie dan sta je per ongeluk zomaar 2 x met hetzelfde berichtje op je site, oeps nu 3x ....sorry..tot gauw

  • 20 Januari 2010 - 09:02

    Inge:

    Hoi Kris!

    Hoe is het daar? Ben je een beetje goed aangekomen? Een beetje een goede vlucht gehad? Ik wens je heel veel plezier toe in Ghana!
    En houd ons op de hoogte met je verhalen!!

    Xx Inge

  • 21 Januari 2010 - 09:13

    Nicole:

    Heej Kristel!

    Hoe gaat het met je? Lees dat je goed bent aangekomen gelukkig:) Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen;)
    Heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier daar! Hoop dat je voor de kinderen daar wat kan betekenen, maar denk dat ze erg blij zijn met je bezoek!

    Xx Nicole

  • 22 Januari 2010 - 08:03

    Buurvrouw Jo :

    Hallo Kristel,

    Gehoord van je moeder dat je goed bent aangekomen. Gelukkig en nu aan de slag. Ben benieuwd naar je ervaringen.Natuurlijk ook veel groetjes van je ex-buurman Bontko en R. en M. en T. uit Maastricht. Veel plezier
    daar en als je het evt. een beetje moeilijk hebt veel sterkte (ook voor Pim als die dit leest).
    Ik heb op school tegen Harry en Barbara verteld dat je weg bent. Veel groetjes van hen.

    lieve groetjes van Jo

  • 22 Januari 2010 - 11:22

    Pim:

    Hey schatje,
    Het word nu echt wel tijd dat je iets op je site plaatst hoor. We willen allemaal op de hoogte worden gebracht over hoe je het daar hebt. Ik spreek je snel weer!
    Groetjes van je mannetje!

  • 22 Januari 2010 - 22:36

    Marion/Fons:

    Hallo Kristel, heb net jouw verslagen gelezen. Leuk hoor.Fijn dat er toch nog iets van luxe is. Heb van mijn nicht andere verhalen gehoord. Maar zij zat ook meer in de bush,bush.Ook leuk dat het op school goed gaat en dat je gezellige mensen om je heen hebt. Is heel belangrijk als je zover van huis bent.Veel lieve groeten van ons en blijven de reisverslagen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uden

Ghana

Recente Reisverslagen:

22 April 2010

Thuis ondanks vulkaanas

08 April 2010

Genieten

05 April 2010

Hobbeldebobbel....

31 Maart 2010

Update nog steeds vanuit Ho

28 Maart 2010

Back in Ho
Kristel

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 37462

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Stage Schotland

09 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Oeganda

18 Januari 2010 - 19 April 2010

Ghana

Landen bezocht: