Update nog steeds vanuit Ho - Reisverslag uit Ho, Ghana van Kristel Acker - WaarBenJij.nu Update nog steeds vanuit Ho - Reisverslag uit Ho, Ghana van Kristel Acker - WaarBenJij.nu

Update nog steeds vanuit Ho

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

31 Maart 2010 | Ghana, Ho

Hoi hoi!

Hier even een kort updateje vanuit Ho. Jullie zullen misschien wel denken dat we nu bij de watervallen zijn, maar helaas we kunnen jullie alsnog lastigvallen met een nieuw verhaaltje. We hebben besloten om niet naar de watervallen te gaan, omdat het hete weer hier ons behoorlijk sloopt gedurende de dag heen. We zijn beide erg moe in de avond en aangezien ik de watervallen ook al gezien heb, hebben we besloten om nog 2 dagen extra van Ho te genieten.

Afgelopen maandag zijn Pim en ik naar Ho centrum geweest om daar boeken te kopen(wat erg goed gelukt is naar mijn mening), souvenir voor Suus(ik zeg lekker niet wat hihi) en Pim heeft een lekker fout Afrikaans blousje gekocht haha, echt grappig, vooral omdat hij nog zo wit is(sorry Pimmie). Daarna hebben we een heerlijke fruitshake op(50 eurocent en een beker waar je U tegen zegt) en zijn we naar huis gegaan. We hebben alle spullen van Danielle(den tol) en mijn eigen spullen verdeeld over zakjes, zodat het handiger was om uit te delen. Ook de kleding een beetje op maat gesorteerd, want daar zat soms wel verschil in. Daarna lekker ergens wat wezen eten en in het zwembad geplonst. Afkoeling is namelijk erg welkom. Er komt nu een sterke wind vanaf de Sahara die erg veel zand met zich meebrengt waardoor de lucht een beetje heiig ziet. Daardoor voelt het erg klam en vochtig aan. Maandag avond zijn we vroeg naar bed gegaan want we waren beide super moe.

De dinsdagochtend hebben we was gedaan. Ja jullie lezen het goed: WE. Pim sjouwde de grote emmers water en wrong alle was uit en hing het op. En ik waste de kleding. Teamwork!! Na het ontbijt, rijstwater(wat Pim erg kon waarderen haha niet dus). Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet super lekker vind, maar ik heb het 2 maanden moeten eten dus het ging iets gemakkelijker naar binnen bij mij;). Daarna zijn Charlotte en ik naar de geasfalteerde weg gelopen, door de bush;) en hebben een taxi aangehouden. Deze moest langs ons huis rijden en ons daarna naar de arme school brengen. Gelukkig na 2 taxi's aanhouden hadden we er een gevonden die ons wilde brengen. Voor 6 cedi(ongeveer 3 euro dus dat valt mee). Op Airfield hebben we alle spullen uitgedeeld en de kids waren erg blij me alle kleding, spelletjes en boeken. Ik heb ook de koffers daar gelaten(YES), ze vroegen of ze die ook mochten hebben om het in op te bergen. Ik dacht: no problem, dan ben ik er vanaf hahah! Vooral eentje viel echt van armoede uit elkaar, niet normaal. Zelfs de taxichauffeur keek een beetje raar naar de koffer haha! Dat zegt wat hoor. Nadat we naar Airfield waren geweest zijn we wat gaan eten bij de White house en daar hebben ze sinds kort een aap!Zie de foto's!

Vanaochtend hebben we weer een wasje gedaan, zodat morgen, voordat we naar Koforidua reizen, zoveel mogelijk schoon is. Net naar Royal Praise geweest, om Pim ook mijn andere werkplaats te laten zien. De kids kwamen echt op ons afgestormd. Was erg leuk! De kinderen daar zijn erg lief en altijd blij om ons te zien. Ook de directeur was blij ons te zien en ik heb hem mijn adres gegeven zodat hij contact kan houden. Ik ben benieuwd of ik ooit iets van hem zal horen maargoed, dat zien we dan wel weer!
Vanavond laatste meeting en ook Rob en Ivo(die nu klaar zijn met hun rondreis) zullen komen. Is gezellig dat er weer wat meer oude bekende vrijwilligers zijn, want om dit moment alleen Charlotte en Emma. En een heleboel waar ik niet zoveel mee heb, omdat ik die amper ken.


Tot de volgende update, waarschijnlijk vanuit Kumasi of Tamale! Groetjes Kristel en Pim!

Foto's: http://picasaweb.google.com/kristelvandenacker/GhanaSamenMetPim#




  • 31 Maart 2010 - 10:31

    Inge:

    Hoi hoi!

    Jammer dat jullie niet naar de watervallen gaan, maar ook wel begrijpelijk van de andere kant! Ik wens jullie beide nog heel veel plezier toe!

    Xx Inge

  • 31 Maart 2010 - 12:10

    Tine:

    Hoi hoi samen,

    Net jullie nog gezien op de webcame. Wat een sukkels zijn wij dat de luidspreker het niet doen haha. Maar je kunt niet ales hebben. Wat een leuke foto's en al die blijde gezichtjes. Nou Kristel pluimpje wat je allemaal hebt gekocht van je sponsorgeld. Je bent inderdaad een witje Pim bij de mensen in Ghana. Voor morgen een leuke trip en ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's

    Liefs Tine

  • 31 Maart 2010 - 13:34

    Suus:

    ik ben benieuwd naar het souvenir!!
    Veel plezier met rondreizen!

    xx Suus

  • 31 Maart 2010 - 15:15

    Frans:

    Ja ja ik zit weeeeeer op mijn werk maar had je vanochtend nog gezien op de cam maar niet gehoord kreeg hem niet aan de praat maar gelukkig hoorde jullie ons wel. Was wel blij dat jullie het naar je zin hebt samen had ik ook niet anders verwacht. Blije gezichten en scheve gezichten (Kristel kan niet normaal kijken hahaha) maar vooral blije gezichten. Voordat jullie aan de reis beginnen kijk heel goed uit en geniet samen dan doen wij dat ook. Met ons verder alles ok groeten xxxxxxxxx

  • 31 Maart 2010 - 15:16

    Frans:

    Sorry vergeten maar heeeeeele leuke fotos vooral die met sjors en sjimmies Pim en de rest hahahaha

  • 31 Maart 2010 - 18:00

    Marianne:

    Hallo alle 2
    Leuk hoor jullie nu samen. En wat zijn de kindertjes liefffff. Mooi dat ze zo geholpen worden. Lekker genieten van jullie vakantie, en de foto's niet vergeten, want ze zijn zoooooo leuk om te zien!!!
    Nog veel plezier saampjes.
    Knuf van Marianne.

  • 31 Maart 2010 - 18:00

    Marianne:

    Hallo alle 2
    Leuk hoor jullie nu samen. En wat zijn de kindertjes liefffff. Mooi dat ze zo geholpen worden. Lekker genieten van jullie vakantie, en de foto's niet vergeten, want ze zijn zoooooo leuk om te zien!!!
    Nog veel plezier saampjes.
    Knuf van Marianne.

  • 31 Maart 2010 - 18:42

    Do:

    Hoi!

    Jammer van de watervallen, maar kan het me wel voorstellen!
    Leuk om de foto's te zien, heel vertrouwd;) En bedankt voor het ophangen van de posters! Het ziet er allemaal super mooi uit.

    Fijne reis,
    Dorianne

  • 01 April 2010 - 11:34

    Mama:

    Hoi samen

    Leuk verslag hebben jullie gemaakt.
    Wat een leuke fotos, en die snoetjes van de kindertjes, echt gaaf.
    Zo krijgen wij ook een indruk van de school, wat jullie allemaal gedaan hebben en gekocht.
    Geniet samen van jullie rondreis.
    Ik hoop dat pimmie dadelijk ook een kleurtje heeft.
    Gr. liefs mama

  • 01 April 2010 - 17:06

    Frans:

    Hallo jongelui heel fijn dat je even belde dat jullie weer ter plaatse zijn in de eerstvolgende plaats na 4,5 uur rijden. Plaats kan ik niet uitspreken haha Pim vindt het nog staads heet?? Genoeg drinken niet te koud en dan kom je weer verder. Nogmaals doe rustig aan geniet van de omgeving en Pim niet je kop stoten in de auto.Opletten bij de vele kuilen haha. Ook Kristel weet er van die zit er al wat langer dus goed luisteren naar je meisie. Goede reis verder hvjullie kijk goed uit xxxx

  • 02 April 2010 - 14:24

    Do:

    Hey Kristel!

    Je artikel staat in de laatste PA Ghana newsletter! Heel goed geschreven (respect) en bedankt voor je compliment;)

    Nogmaals: fijne reis!!

  • 03 April 2010 - 15:04

    Frans:

    Hey reizigers een heel zalig of gelukkig Pasen met z,n tweetjes. Als jullie dit lezen zal t wel een paar dagen verder zijn maar toch!!! Hele mooie reis samen al zal het wel vermoeiend zijn dus neem ook een paar dagen rust tussen door xxxxxxxx mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Ho

Ghana

Recente Reisverslagen:

22 April 2010

Thuis ondanks vulkaanas

08 April 2010

Genieten

05 April 2010

Hobbeldebobbel....

31 Maart 2010

Update nog steeds vanuit Ho

28 Maart 2010

Back in Ho
Kristel

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 37439

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Stage Schotland

09 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Oeganda

18 Januari 2010 - 19 April 2010

Ghana

Landen bezocht: