Onderwijsexpeditie Oeganda - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Kristel Acker - WaarBenJij.nu Onderwijsexpeditie Oeganda - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Kristel Acker - WaarBenJij.nu

Onderwijsexpeditie Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Kristel

30 Januari 2013 | Nederland, Cuijk

Op 7 Juli ga ik op onderwijsexpeditie naar Oeganda samen met Edukans!

Ja, eindelijk! Ik ga weer richting Afrika! Dit keer niet naar West-Afrika, maar naar Oost-Afrika. En dit keer met heel wat onderwijs 'bagage'. In Ghana heb ik gezien wat goed onderwijs kan betekenen voor het leven van een kind. Onderwijs maakt echt het verschil! In Ghana heb ik een super mooie tijd gehad. Ik ben als mens gegroeid door alle ervaringen die ik daar heb opgedaan. In zo'n korte tijd heb ik zo veel geleerd. Maar wat ik vooral heb gemerkt, is dat je echt iets kunt bijdragen! Zelfs in Ghana, waar ik zonder enige ervaring in het onderwijs toch lessen heb gegeven en iets heb kunnen betekenen voor de kinderen daar.

Na 1,5 jaar Pabo en flink wat ervaring vanuit de stage rijker, ga ik opnieuw richting Afrika. Oeganda wordt de bestemming en ik ga samen met 29 andere studenten deze uitdaging aan. We zullen op 7 juli vertrekken richting Entebbe en we zullen daar ongeveer 2 weken zijn. Tijdens de expeditie zullen we worden gekoppeld aan pabo studenten uit Oeganda. We gaan samen lessen verzorgen op een school en zullen op deze manier veel van elkaar leren. Ook gaan we een Pabo in Oeganda bezoeken, gaan we op huisbezoek bij een aantal kinderen, organiseren we een drama/spellendag voor kansarme kinderen en natuurlijk maken we ook een cultureel uitstapje. Een druk programma vol met leerzame activiteiten. Ik heb er ontzettend veel zin in!

Edukans is een ontwikkelingsorganisatie die zich volledig richt op onderwijs. Edukans heeft verschillende projecten. Voor deze Onderwijsexpeditie ga ik 1000,- euro inzamelen voor de projecten in Oeganda. Het bedrag gaat niet naar de reis die ik maak, maar naar onderwijsprojecten in Oeganda. Ik zal zelf een of meerdere van deze projecten gaan bezoeken, waardoor ik goed kan zien waar Edukans dit geld aan besteed.

Natuurlijk kan ik die 1000,- euro niet helemaal zelf inzamelen. Daarom ga ik verschillende acties opzetten om dit mooie bedrag bij elkaar te krijgen. Wil je ook graag helpen? Dat kan door via deze website: http://kristelvandenacker.inactievooredukans.nl/ geld te doneren, dat komt dan direct terecht bij de onderwijsprojecten waar ik naartoe ga. Namens mij en de kinderen uit Oeganda alvast bedankt voor je steun!

Via http://kristelvandenacker.inactievooredukans.nl/ kun je me blijven volgen en blijf je op de hoogte van alle acties! Natuurlijk zal ik tijdens de reis ook een update proberen te plaatsen.

Groetjes,

Kristel

  • 30 Januari 2013 - 18:22

    Marianne:

    Hoi Kristel.
    Je eerste verslaje gelezen en ik ben onder de indruk. Je gaat wederom heel goed werk doen.
    Ik zie je beslist nog, maar ik hoop in ieder geval dat het weer een hele fijne gezellige reis gaat worden , waarbij je met een schat aan ervaringen terugkomt.
    Liefs van Marianne

  • 30 Januari 2013 - 19:26

    Mama:

    Hoi meid,

    Leuk verslag. Veel sucses en geniet van de voorbereidingen en met de verschillende acties die je aan het opzetten bent.
    Het gaat je zeker lukken, want je bent een doorzetter.

    Liefs mama


  • 30 Januari 2013 - 19:57

    Suzanne:

    Weer tijd voor een nieuw avontuur! 'T wordt vast weer een prachtige en leerzame ervaring. Wij gaan je voorbereidingen en avonturen in Oeganda graag volgen.

    Veel succes!

    Liefs van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Cuijk

Kristel

Actief sinds 21 Okt. 2009
Verslag gelezen: 876
Totaal aantal bezoekers 37483

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Stage Schotland

09 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Oeganda

18 Januari 2010 - 19 April 2010

Ghana

Landen bezocht: